Informācija
Visās automašīnās ir detaļas, kuras mēs tās parasti neredzam. Tie ir gan drošības spilveni, gan dīzeļdegvielas cieto daļiņu filtrs (DPF). Šīs detaļas rūpējas par mūsu drošību un pasargā vidi. Ja mēs par tām uzzinām, tam pārsvarā ir diezgan nepatīkams iemesls. Taču viens uzreiz skaidrs: nomainīt bojāto detaļu būs dārgi.
Panelis uzrāda, ka ir aizsērējis ir kvēpu filtrs un ka jāmaina kvēpu filtrs. Taču ir alternatīva – mēs varam to iztīrīt un ietaupīt Jūsu naudu.
Ieteicamā rīcība
Mūsu ieteicamo rīcības shēmu varētu attēlot sekojoši:
Notikums: Mašīna apstājas, vai ir vēl braucama. Deg brīdinājuma gaismiņa panelī.
1. Tiek konstatēts, ka DPF filtrs ir aizsērējis.
2. Noteikt iemeslu, aizvedot mašīnu uz diagnostiku.
3. Izlabot iemeslu.
4. Iztīrīt kvēpu filtru.
5. Turpināt mašīnu lietot, ievērojot ieteicamo režīmu.
1. |
>>>> | 2. Noteikt iemeslu / VEIKT DIAGNOSTIKU |
>>>> | 3. Izlabot iemeslu |
>>>> | 4. Iztīrīt kvēpu filtru |
>>>>> |
5. |
SVARĪGI – Kvēpu filtrs NAV bojāts, viņam nekas nekaiš, tas vienkārši ir pilns ar kvēpiem un pelniem
Pirmām kārtām vajadzētu saprast, ka ar pašu kvēpu filtru viss ir kārtībā. Tas nav bojāts! (Ja vien neesat veikuši tā tīrīšanu ar ķīmiju, pēc kuras iekšējā kvēpu filtra daļa var tikt neatgriezeniski bojāta). Tas vienkārši ir nobloķējies/netīrs. Un tas ir noticis kaut kāda iemesla dēļ.
Tāpēc jautājums par to, vai dodat tīrīšanai garantiju, kuru tik bieži dzirdam, tikai parāda to, ka cilvēki neizprot, kas tad īsti noticis.
Auto lietotāji, jautājot par garantiju, uztraucas par to, vai pēc kvēpu filtra iztīrīšanas kāds varētu viņiem garantēt, ka mašīnai šī problēma neatkārtosies. Taču veicot kvēpu filtra tīrīšanu, var dot garantiju tikai uz to, ka brīdī, kad esat saņēmuši kvēpu filtru pēc tīrīšanas atpakaļ, tas ir tīrs no kvēpiem un pelniem.
Taču, iztīrot filtru un nenovēršot iemeslus, kāpēc tas nobloķējās, notiks tas pats kas iepriekš – pēc noteikta laika DPF filtrs atkal būs ciet. Tāpēc būtiskākais ir nr. 2 – VEIKT DIAGNOSTIKU un noteikt iemeslu.
Kvēpu filtru var iztīrīt, nevis pirkt jaunu
Tā izskatās aizsērējis filtrs
Kvēpu filtram ir ierobežota spēja aizturēt cietās sodrēju daļiņas. Kad sasniegts noteikts sodrēju daudzums, iedarbinās reģenerācijas process, kura laikā daļiņas parasti tiek sadedzinātas, pārvēršot tās oglekļa dioksīdā un pelnos. Dažādu iemeslu dēļ reģenerācijas process var nesākties, un tas ar laiku noved pie filtra aizsērēšanās.
Un tagad pievērsīsimies iemesliem –
1. Iemesls – “Pilsētas režīms”
Visiem auto modeļiem, kas aprīkoti ar kvēpu filtriem, DPF vai FAP sistēmu, pašreģenerācija tiek veikta ik pēc 300-600 nobrauktiem km (atkarībā no automobiļu ražotāja). Un viens no DPF filtra nobloķēšanās iemesliem ir mašīnas lietošana pilsētas režīmā, tas ir, ilgstošā periodā ar mašīnu tiek braukts īsus attālumus, īsus laika posmus (pa pilsētu), tādējādi mašīnai nav iespējas sasniegt paredzētos apgriezienus un ātrumu, kas ļautu notikt augstākminētajam kvēpu filtra pašreģenerācijas procesam.
Šajā gadījumā, pēc kvēpu filtra iztīrīšanas, ieteicams, ieplānot izmaiņas mašīnas lietošanas režīmā, ik pa laikam dodoties garākos braucienos, tādā veidā ļaujot mašīnai veikt pašreģenerāciju, un kvēpu filtrs neaizsērēs tik ātri.
2. Iemesls – piedevas un nekvalitatīva degviela
Otrs no iemesliem var būt tāds, ka mašīnu intensīvi izmantojot, pie liela nobraukuma kvēpu filtrs var aizsērēt no dažādu ķīmisko piedevu dīzeļdegvielai, motoreļļas piedevu produktu atlikumiem, kas parādās kvēpiem sadegot.
Tīra kvēpu filtra kalpošanas mūžs (vai korektāk būtu teikt – posms, kurā DPF filtrs dabiski varētu aizsērēt līdz nobloķēšanās pakāpei) ir vairāk kā 300-400-500 tūkstoši nobrauktu kilometru.
Un, ja tas ir bijis vienīgais iemesls kvēpu filtra problēmai, tad iztīrot kvēpu filtru šajā gadījumā, Jums mašīnas kvēpu filtrs godam kalpos vēl tik pat daudz, un izvēloties labākas kvalitātes degvielu un citus produktus, šis laiks pat var palielināties.
3. Iemesls – tehnisko elementu bojājums
Vēl viens iemesls situācijai, kad mašīnai ir nobloķējies kvēpu filtrs, ir tas, ka darbojas nepareizi vai ir bojāti kādi tehniskie elementi, kas saistīti ar kvēpu filtru vai kuri ietekmē kvēpu filtra darbu. Tie var būt devēji, kuru nepareizas darbības dēļ mašīna neuzsāk un neveic tai paredzēto pašreģenerācijas procesu. Tas var būt bojāts dzinējs, no kura eļļa palielinātos daudzumos nokļūst izplūdes sistēmā. Tie var būt EGR vārsti, turbīnas, iesmidzināšanas sistēma, devēji, temperatūras, spiediena mērītāji.
Salabojot bojāto elementu un iztīrot kvēpu filtru, automašīnas sistēma atkal korekti strādā savā noteiktajā režīmā.
Šajā gadījumā, ja tikai iztīrīsiet kvēpu filtru, nenovēršot šīs problēmas tehnisko iemeslu, t.i. nesavedot kārtībā tehniskos iemeslus, tad varat rēķināties, ka Jums ir apmēram tik pat daudz mašīnas lietošanas laika, līdz kvēpu filtrs atkal būs pilns, kā iepriekš.
Autocentrs GWS kopš 2015. gada nodarbojas ar kvēpu filtru tīrīšanas procesu pilnīgi visiem tehniskiem transportlīdzekļu veidiem un citai tehnikai, kuri ir aprīkoti ar kvēpu filtriem, ieskaitot jūras, lielgabarīta un vieglos transportlīdzekļus.
Filtrs tiek iztīrīts no kvēpiem un no pelniem.
Vieglais autotransports
Acura , Alfa-romeo , Aston Martin , Audi (A5, A6), Bentley , BMW (E91, X6), Bugatti , Buick , Cadillac , Chevrolet , Chrysler , Citroen (C4), Daewoo , Daihatsu , Datsun , Dodge , Ferarri , Fiat , Ford , GMC , Honda , Hummer , Hyundai (Santa Fe), Infinity , Jaguar , Jeep , Kia , Lamborghini , Lancia , Land Rover , Lexus , Lincoln , Maserati , Maybach , Mazda , Mercedes-Benz , Mercury , Mini , Mitsubishi , Nissan (Qashqai, X-Trail), Oldsmobile , Opel (Astra), Peugeot (207, Boxer), Pontiac , Porsche , Ravon , Renault (Laguna), Rolls-Royce , Rover , Saab , Scion , Seat , Skoda , Smart , SsangYong , Subaru (Forester), Suzuki , Toyota (Avensis), VolksWagen (Passat, Sharan), Volvo (S60, V60, V70)
Smagā tehnika
Antonio Carraro , BCS , Belarus , Case (210), CLAAS , DeutzFahr , FENDT , Hattat , Isuzu (Novo Ultra), Iveco , JCB , John Deere (6125M), Kioti , Landini , MAN , Massey Ferguson , New Holland , Ponsse , URSUS , Valtra , Versatile , Zetor